+36 30 743 5825, info@pestsidestory.hu

Vásárlási útmutató

Regisztráció

A regisztráció a  weboldal felső főmenüjéből, vagy lábléc menüjéből elérhető, vagy a weboldal oldalsó részén, található Bejelentkezés kezelőpanelen keresztül érhető el. Nyissa meg a regisztrációs  oldalt és töltse ki az ott található űrlapot értelemszerűen, majd kattintson az űrlap alján lévő "Regisztráció" gombra. A regisztrációs adatok megadásakor kötelező valós adatok megadása. Sikeres regisztráció esetén regisztrációjának sikerességét jelzi a weboldal, vagy adathiányosság esetén az űrlap marad a képernyőn, és figyelmezteti Önt, hogy mely rubrikák nem kerültek kitöltésre, vagy lettek helytelenül kitöltve. Sikeres regisztráció esetén a rendszer azonnal be is lépteti Önt a weboldalon, ekkor a "Bejelentkezés" panelen kiírásra kerül, hogy milyen néven jelentkezett be.

Belépés

A Bejelentkezés panel mezőibe értelemszerűen írja be az e-mail címét, amellyel regisztrált és a hozzá tartozó jelszót, majd kattintson a mezők mellett található "Belépés" gombra. Bejelentkezés után a panel tartalma automatikusan megváltozik, kiírásra kerül, hogy milyen néven van bejelentkezve és a kilépési, valamint a jelszó változtatási lehetőség is megjelenik.

Kijelentkezés

A webáruházból való kijelentkezéshez kattintson a "Bejelentkezés" panelen található Kilépés gombra! A kilépés (vagy kijelentkezés) a gomb csak akkor látható a panelen, ha Ön bejelentkezett előzőleg.

Elfelejtett jelszó

Ha elfelejtette jelszavát, akkor a Bejelentkezés panelen található "elfelejtett jelszó" feliratra kattintva megjelenik egy új oldal, mely bekéri azt az e-mail címet, amellyel Ön előzőleg webáruházunkba beregisztrált. Az e-mail cím megadását követően kattintson a Küldés feliratú gombra, melyet követően, ha Ön valóban regisztrált felhasználója a honlapunknak, akkor kapni fog egy e-mailt, mely tartalmazza az új jelszó generálásához szükséges további lépéseket. Az új jelszót pontosan jegyezze fel (kis és nagy betűk számítanak), majd lépjen be honlapunkra az új jelszó használatával! Igény szerint megváltoztathatja az új jelszót (lásd jelszóváltoztatás)! Saját adatainak biztonsága érdekében minden esetben használjon nehzen kitalálható, biztonságos jelszavakat!

Jelszóváltoztatás

Amennyiben szeretné jelszavát megváltoztatni, lépjen be a webáruházba a Bejelentkezés panel segítségével. Bejelentkezést követően megjelenik az Ön számára a "jelszóváltoztatás" link vagy gomb, melyre kattintva egy új oldal töltődik be. Az oldal bekéri az Ön jelenleg használatban lévő jelszavát, majd kétszer az új jelszót az esetleges elgépelések elkerülése végett. A mezők kitöltését követően kattintson a Megváltoztat gombra! Ha megfelelően töltötte ki az űrlapot, akkor a Megváltoztat gomb megnyomását követően Ön az újonnan megadott jelszóval tud belépni webáruházunkba.

Saját adatainak biztonsága érdekében minden esetben használjon nehzen kitalálható, biztonságos jelszavakat!

A vásárlás folyamata

Honlapunk termékkatalógusában böngészve összeállíthatja kosarának tartalmát. A kiválasztott termék részletes adatlapján megtalálja minden megvásárolható terméknél a kosárba tétel gombot, mely előtt egy kis rubrikában a megvásárolni kívánt mennyiséget, darabszámot adhatja meg. A kosárba tétel gomb megnyomása után a kiválasztott termék a kosárba kerül, melyről a honlap visszajelzést ad vagy egy felugró üzenet formájában, vagy a kosár részletes tartalmának megjelenítésével. A virtuális kosarához további termékeket adhat, a kosarának a tartalmát tetszőlegesen módosíthatja például a kosárban lévő termékek darabszámának megváltoztatásával, vagy termékek kosárból való eltávolításával. Amennyiben a kosárban szereplő termékek mennyiségét megváltoztatja, a változtatásokat követően kattintson a termékek felsorolása alatt található "Frissítés" gombra, ekkor a kosár automatikusan újraszámolja az árakat, és rögzíti a változtatott mennyiségeket.

Amennyiben összeállította kosarának tartalmát a vásárlási folyamat megkezdéséhez kattintson a kosár oldalon a "Megrendelem" gombra!

Ha még nincsen bejelentkezve a honlapunkra, akkor a megjelenő oldalon lehetősége van bejelentkezni vagy regisztrálni, illetve beállítástól függően lehetőség van a regisztráció nélküli vásárlásra is. Jelentkezzen be honlapunkra, vagy válassza a regisztrációt, vagy a regisztráció nélküli vásárlást!

A vásárlási folyamat következő lépésében válassza ki a termékek átvételének módját, azaz a szállítási módot, illetve válassza ki a fizetési módot is! A szállítási- és fizetési oldalon a különböző termék átvételi és házhozszállítási lehetőségek díját is feltüntettük. A szállítási és fizetési mód kiválasztását követően kattintson a Tovább gombra!

A következő képernyőn látható a kosár összesített értéke, a kiválasztott szállítási mód díja és ezek összege, tehát a fizetendő végösszeg is, ahol lehetősége nyílik a fizetendő végösszeg ellenőrzésére.

A megjelenő űrlapon töltse ki a számlázási adatokat, kiszállítás esetén a szállítási adatokat és a kapcsolattartási adatokat is! Kérjük, hogy pontosan és figyelmesen töltse ki az adatokat, mert a megrendelést csak pontos adatok esetén tudjuk teljesíteni!

A megrendeléshez tartozóan munkatársainknak szóló üzenetet is megadhat a Megjegyzés rovatban!

Amennyiben kitöltötte az adatokat, kattintson a "Tovább" gombra!

A következő képernyőn lehetősége van még a megrendelés véglegesítése előtt a megrendelt termékek, a szállítási és fizetés mód, illetve a megadott adatok ellenőrzésére! Amennyiben az adatokban hibát talál, lépjen vissza és korrigálja a hibás, például elgépelt adatokat!

Ha minden adatot rendben talál, akkor jelölje be az ászf és egyéb feltételek elfogadásának igazolását, illetve a fizetési kötelezettség keletkezésének elfogadását jelző mezőt/mezőket és kattintson a "Megrendelem" gombra!

Ha online bankkártyás fizetést választott, akkor a rendszer megjeleníti a biztonságos online fizetési felületet, ahol lehetősége van az online fizetés lebonyolítására! Az online fizetés minden esetben a szerződött Banki vagy online fizetéssel foglalkozó szerződött partnerünk biztonságos weboldalán történik, a megadott bankkártya adatok webáruházunkhoz nem jutnak el, így természetesen nem ismerjük meg és nem tároljuk azokat.

Sikeres megrendelés esetén honlapunkon megjelenik a sikeres vásárlást megköszönő oldal, illetve e-mailben is visszaigazoljuk automatikusan a vásárlást. Ha a vásárlást visszaigazoló e-mailünk nem érkezne meg Önhöz 10-15 percen belül, akkor kérjük, ellenőrizze, hogy e-mail címét helyesen adta-e meg honlapunkon és hogy az e-mailünk nem került-e véletlenül a spam, vagy promóciók mappájába!

Sikeres rendelést követően a kosár tartalma üres állapotba kerül. Amennyiben befejezte a vásárlást és be van jelentkezve a honlapra, az oldal tetején található "Bejelentkezés" panelen van lehetősége a honlap bezásása előtt kijelentkezhet a rendszerből.

A webáruház kezelésével kapcsolatos kérdésekre is szívesen válaszolunk, keressen minket elérhetőségeinken!


TÁJÉKOZTATÓ AZ ONLINE BANKKÁRTYÁS FIZETÉSRŐL

A Shopstart.hu weboldal a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Shopstart.hu a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 256 bites TLS titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Shopstart.hu nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Shopstart.hu oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell a TLS titkosítást. 

A megrendelt szolgáltatások ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat! 

Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő Shopstart.hu weboldalban! 

Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását. 

Mire figyeljen a vásárláskor?
  • Olvassa el Shopstart.hu weboldal ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
  • Tanulmányozza át a Shopstart.hu biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
  • Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
  • Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
  • Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
  • Használjon olyan böngészőt, amely támogatja a TLS titkosításhoz szükséges opciót!
A biztonságról 

A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek. 

Elfogadott kártyák 

A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé. 

Fizetés lépései
  1. Ön a Shopstart.hu oldalán választja ki a megrendelni kívánt szolgáltatásokat, melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
  2. Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
  3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
  4. A fizetést követően Ön visszatér a Shopstart.hu oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.
A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével. 

Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Shopstart.hu oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül. 

Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával. 

 

Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről 

  KÁRTYAELFOGADÁS

  Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra. 

  Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák. 

  Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni. 

  Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya. 

  FIZETÉS FOLYAMATA

  Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be. 

  Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal. 

  Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana. 

  SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

  Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz. 

  Kártya jellegű hiba

- A kártya nem alkalmas internetes fizetésre. 
- A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott. 
- A kártyahasználat tiltott. 
- A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva. 
- A kártya lejárt. 

  Számla jellegű hiba

- Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához. 
- A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét. 

  Kapcsolati jellegű hiba

- A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra. 
- A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra. 

  Technikai jellegű hiba

- Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen. - Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja. 

  Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával. 

  Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga. 

  Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül. 

  BIZTONSÁG

Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna? 

A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek. 

  A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően. 

  Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni. 

  Mit jelent a Verified by Visa?

A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat. 

  Mit jelent a Mastercard SecureCode?

A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat. 

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.